19 Aralık 2015 Cumartesi

KİTABIMIZ ÇIKTIIII:)



Benim yazdığım, kızım Kardelen'in çizimlerini yaptığı ortak kitabımız çıktı. Biz, odağında kanser olan bir deneyimin, hayatla olan bağlarını sağ salim anlatmak için elimizden geleni yaptık... Bundan sonraki dileğimiz, hikayemizin hayrı olacaklara erişmesi elbette. O nedenle, bu gönderimizi paylaşmanızı rica ediyoruz. 

Kitabı tüm dostlarımıza tek tek armağan etmek isterdik, ancak ne yazık ki bunu sağlayacak sayıda kitap yok elimizde. O nedenle, kitabımızın pek çok yayınevinde satışa çıktığını duyurmak istedik.

Aşağıdaki bağlantılar ve burada belirtmediğimiz diğer yayın evlerinden kitabı temin etmek mümkün. 

Biz bu deneyimi sevgiyle, heyecanla yazdık ve çizdik... Keyifle okunmasını dileriz:)


2 Eylül 2013 Pazartesi

ALMANYA’DAN KARDEŞİM, EŞİ, BÜYÜK KIZI VE İKİZLER  GELDİİİİİİİİİ

Oldukça kalabalık bir aile topluluğu olduk kardeşim gelince. Grupta her yaştan ve cinsten adam var şükürler olsun. Kim kime dum duma yani. Toplu halde eğlenebileceğimiz bir proğram yapmak istedik. Konuşmalar yarı türkçe, yarı almanca ve yarımın da yarısı İngilizce paralayarak gerçekleşiyor.. Ve böyle bir ortak proğram işine bulaşmaya kalktığımız için, sonradan bu neyin kafası kızım dediysem de kendime..heyhatt olan olmuştu zaten:) Buyrun replikler.


Ben – Hey kıslar bugün ne yapsak ne yapsak acıbaa?

Eşim inan – valla ben denize gitcemmm..siz naparsanız yapınız.

Kızım kardu – ben yorgunum evde kalcam..jfwh njhqdh kjdıoqj neyin yapcam zaten.

Kardeşim – ben bi zıpkın alayım diyorummm..bi dalayım diyorum..dalayım da gideyim diyorummm…ne haliniz varsa görün de dermişim sankiii…

Kardeşimin eşi sandra(bi de alman garibim) – sen napıyorr ?

Kardeşimin kızı  ela– ben bar gitmek istiyorrrr..ben çarşı gitmek istiyorrr..ben gece çıkmak istiyor!

Kardeşimin ikizlerinden oğlan olanı tom – futbolllllll…hobaaa ben futbol istiyor fındaaaa

Kardeşimin ikizlerinden kız olanı  mara– fındaaaa..iphoneeee?

Ben – iphone ordaaaa..futbolll ipad deeee..dalmak yok…gece mece çıkılmıycak..kardu sen de otur oturduğun yerde..inan bekle denize hep beraber gidilcek…sandra hazırlan çıkılcakk! Hepsi bu kadarrr..başka sorusu olan?!!!

Sandra – fındaa..sen geliyor?

Ben – hayır ben gelmiyor..siz gidiyor..ben başım dinliyor!

Sandra – başım dinliyor? başım dinliyorrr ne bozkurt?

Kardeşim – ona çevir buna çevir yeter yaaa..anlatın birbirinize derdinizi kardeşim, ben yokmuşum gibin yapın..başım dinliyo demek, bi siktirin gidin demek sandracımm.

Sandra – haa tamam..ben anladı.

Ben – tamam ya..işte bu.

İnan – tamam hadi gidiyoruz..fındaa sen bişey yapma, akşama biz gelince hep beraber yaparız şeker

Ben – tabe tabeee..hadeeee yolunuz açık olaaaa..sizi özliycem anacım hıckkk mıckkkk..

Evettt..ben hariç tüm ahali yola düşer. Denize gidilmekte, eğlenilmekte ve akşama doğru pestil dilimleri olaraktan eve gelinmektedirrr.. buyrun akşam replikleri.

Ben – oooo hoş geldiniz şekerlerrr..nasıl geçti deniz meniz..

Eşim – valla çok güzeldi fındaa keşke gelseydin yanee..

Kardeşim – sandraaa siper al, içeri kaçıyolarrr… maraaa tommmm elaaa..gelin buraya ayaklar yıkancakk..ne diyorum benn..gelin diyorummm..HADEEEE HEMENNNN!!!

Sandra – tomm maraaa elaaa..hadi duşş..

Tom – fındaaaaa..ipadd futbolllll ?

Mara – fındaaa iphoneeee?

Ela – ben duş..

Kardeşim – hadee diyorum yaaa..ala alaaa.. yok ipad yok iphonee..sanki analarının karnından elmayla doğdu şerefsizler…fındaa soğuk bira neyin nerdeee..biram nerdeee..ühüüü..bira yok inan hıckkk mıckkk..

İnan- aa valla mııı, ben bi koşu motorlan alır gelirim üzülme sen bozkurtcum..fındaaaa ben bi motorla bakkala gidiyorum canım..bişey lazım mııı?

Ben – motorla bakkal hıı..hem de şimdi hııı..aferin inannn..aferim yaneee aman heman git!

İnan – fındacım noldu şimdi yaaa..biramız neyin bitmiş ala alaaa..acil bişey olmasa şimdi gitmem heralde. Hemen gelirim zati..hade kaçtımmmmmm..

Ben – valla kaçtı..valaa kaçtı şerefsiz..

Sandra – fında ben yardım sana..ne yapam ben?

Ben – sen naaap biliyomusun şeker..hmmm..sen salata neyin yap.

Sandra – tamam..ben bi duş, sonra salata.

Tom – papaaaaaa..papaaaaa..nhfcjhfnv PAPAAAAAA!!!

Bozkurt – maraaaa..tomu rahat bırak..önce o duş yapcakkk..kime diyorum yaaaa..MARAAAA!!!

Sandra –Bozkurtcumm..!

Mara – mamaaa hıckkk hürkkk tomm krfjrvefveev …hıckkk ühüüüüüü..

Bozkurt – maraaa!!! Jjhfuhrl  kjrfoıorııg klrjıoreghoh..siktirr..

Sandra – Bozkurtcummmm…!!

Bozkurt – ne bozkurtcum bozkurtcum ala alaaa…

Kardu – dayııı akşama senle çıksak mı bi yerlereee..hade ama nolur yaaaa..

Bozkurt –nereye çıkcam ben yaaaa..benim çıkabilir bir halim var mı sence hıı?? Sen çık kendini kurtar derim ben..bak sölemedi deme soraa !

Kardu – ama..ama…hıckkk ühüüüü..annneeeee..aneeeee dayım benle çıkmıyoooo..

Ben – çıkcak adam mı kalmadı memlekette..dayınla çıkmak ne yaaa..

Kardu – öle değil ala alaaa..gezcez tozcaz o manada.

Ben – gez…. göz ve arpacık da vardıydı demi bunun devamında..vardı yaaa.

Ela – fında ben ipadd?

Ben – ahan da ordaaaa…

Sandra – tommm..hadii duşşş..

Bozkurt – elaa..o ne yaaaa..hiç giymeseydin bişey, sankim daha seksi olurdu diyorum bak..bak ne diyorum..HİÇ GİYMESEYDİN Mİ ACIBAAA DİYORUMM!!

Ela – hı?

Ben – ela you are in Turkey kısım..burda nayn..yani olmaz öleee..seni yirler valla allah korusun..

Ela – yirler??

Ben – yirler..işte öleee..eat eat..they can eat you..

Ela – eat? What is eat?

Kardu – salla anne…ben çeviremem valla bunu..

Ben – bozkurtttt..elaya “seni yerler”i çevir bakim..

Bozkurt – siktir elaaa..

Ela – haa tamam anladı ben..

Kardu – ayrıca abartmayın ala alaaa..deniz kenarında kız yaaa..istediğini giysin.

Ben – denizde herif neyin yok mu diyosun..deniz hıyarı falan yok mu yane burdaa..

İnan  - ben geldimmm..aaa elaa çok seksi olmuşun şekerrr.

Ela – sağollll

Ben – alammmm..işte geldi bi deneee..demiştim ben vardır diye!

Bozkurt – ne halin varsa gör elaaa..ben karışmıyorum ne haliniz varsa görünnn..

Ben – ben de karışmam valla..zaten çeviremedik de salla gitsinnn..

Bozkurt – salla..biram nerde inan..

İnan – aaa fındaaa ne güzel şeyler yapmışın eline gözüne sağlık falandır filandırrr..

Ben – yaptım inan..yaparım inannn..afiyet olsun inan..İNANNN!!

İnan – noldu gene funda yaaa..ne yaptım yaaaa..eline sağlık dedimdi ne var şindi bunda anlamadım..

Ben –ne yok ki..ne yok ki İNANNNN!!

İnan – aaaa..yeter ama yaaaa…ben duş..

Ben – sen düş..sen küme düştün inan..hadee sen düş.


Evettt..kimi duş, kimi bakkal, kimi ipad peşine düşerek akşam faslını tamamlıyor. Ama daha gece var, gün öyle kolay bitmez. Gece göreli olarak sakin geçiyor. Herkesler evin bir yerlerine dağılmış olarak gecenin keyfini sürmekte. Bakalım neler oluyor. Buyrun replikler..

Ela – fındaa..ipad?

Ben – orda Elaa..

Tom – papaaa..ipadd?

Ben  – orda tommm..

Mara – fındaaa iphonee?

Ben – orda maraaa..

Kardu – ben kitap okuycammm..çok sardı beni valla bırakamıyorum he heee..

Bozkurt –amann bırakma kardu..sakın kalkma koltuktan valla yımırtalar soğur yoksammm..

Kardu – ne yımırtası yaaa??

Ben – yane dayın diyo ki aman kıçını kaldırma karduuu..aman diyim diyooo..

Kardu – hı..haaa..ne diyosun dayı yaaa..hergün kim tomla voleybol neyin oynuyo ..her gün kim tomla futbol neyin oynuyoo..her gün kim tomlaaa…

Bozkurt – ayyy tamam tamammm, vazgeçtim.

Kardu – ha şöyle..tamam.

Sandra – ben de okuycak kitap..

Bozkurt – ALLAMM HAYIR YAAA !

Ben – ala alaaaa..okusun işte ne var anlamadım?

Bozkurt – bak gör şindi..kitaba bi gömülcekk olan bana olcekk..

Ben – abartma abartmaaa..tamam sandık sen kitap oku şeker..

Tom – mıy mıyy da mıy mıyyyy papaaa….

Bozkurt – ne var yaaaa

Mara – mıy da mıyy mıyyyy mıyyyyy papaaaaa…

Bozkurt – aaa ne varrr..yeter ama yaaa

Ela –papaaa..mıyy mıyy mıyyyy papaaaa….

Bozkurt – offff..ne varr elaaaa..çıkamazsın kardeşim..nereye çıkcaksın yer bilmez iz bilmez halinleee..OTUR YERİNEEE!

İnan – bozkurt bu böle olmıycakk..çocukları parka neyin mi götürsem?

Bozkurt – offf..tamam hadi gidelim..

İnan – ben götürürüm bozkurtcum yaa, sen kal burada.

Bozkurt – olmaz..bensiz olmaz inan..beni de al, bak Allahın adını verdim inan!

Ben – hade gidin bakalım..

Bozkurt – ela nerde?

Ben – tuvalette..saçını yapıyo

Bozkurt – ay bana bişeyler oluyo bak..yirmidört saat saç mı yapılır hı..bak nası çıkarcam şimdi onu ordan..ELAAAA………..

Ela – ben tuvalet papaaa..

Bozkurt –AAA BAK KAPIDA OĞLANLAR VARR..GRUP OLARAK GELMİŞLER SENİ SORUYOLAR ANACIMM…

Ela – BEN GELDİİİ…OĞLANLAR NERDEEE ?

Bozkurt – bakkk burdaaa..beş parmak oğlanlar..görüyon mu bakk..

Ela – beş parmak oğlan?

Kardu – ben bunu da çeviremiycem valla..

Ben – salla bozkurt yaaa..ergen o daha, saçımdı başımdıyla uğraşcak tabee başka ne bilcek yane.

Bozkurt – abi ben de ergen oldum, ben de gençtim..hiç böle şeyler yapmadım ama yaaa..nerde benim ergenliğim böhhööö ühüüü..ben de ergen olmak istiyom ama ühüüüü..

Kardu – cık cık cık…

Ben – ne cık cık?

Kardu – ben de ergendim valla ama hiç böle şeyler yapmadımdı..ben de isterem ama yaaa..ühüüüü ben de ergenlik isterem ama hıckkk ühüüü fışkkk..

Ben – inan al git şunları, bi ergenliklerini döküp gelsinler dermişim…

Sandra – ne oluyo?

Ben – bişey yok bişey yok sandık..they want to be ergen again..

Sandra – ohaaa…

Ben – aferim sandık beee..helal sana..

Sandra – evet yaaa..ohaa yaaaa…ben kitap okuycak..

Bozkurt – sandra..asıl sana ohaa yaaaa..o ne biçim yatmak yaaa..yan taraftakileri de ergen yapcan şimdi kızım..topla o eteği yaaaa…

Sandra – what?

Bozkurt – topla eteğini diyorum..başın kıçın açık ala alaaaaa…

Sandra – başım kıçım ne çık?

Ben – sandık everybody gördü your kıç..

Sandra- aaa tamam…he heee..ben kitap okuyor görmedi kıç..

Ben – ama işte sorun şu ki diğerleri kitap neyin ukumuyo..onlar every time lookks kıç..
Sandra – hıı..tamam..

İnan – dingoooo..hadi sıçmayaaaa..bozkurt dingoyu da sıçırtayım bi çıkarıp, sora gidelim parka. Dingooo hadeeee….sıçmayaaaaa…

Dingo – ben sıçtıydım ki ağacın dibine…neyse çıkayım da üzülmesin garibim..geldim inan.

Ben – inan tasmasını takk..patiklerini giydir..eline sopa neyin al diğer köpekleri korkutursun.

İnan – ben iyi bir sürü reisiyim fında tamam mı..hiç bişeye ihtiyacım yok. Hiç sorun oldu mu şimdiye kadar ala alaaa…

Ben – oldu inan..kim ısırdı seni kolundannn..ben mi?

İnan – o başka..ala alaaaa ne alakası var yaaaa..ben dingoyu kurtarmak için kolumu feda ettimdi öbür köpeğe..

Ben – aferim inan aferim…

Bozkurt – bira kaldı mı inannn?

Ben – zıkkım iç..bu ne yaaa yeter ama yaaa..

Bozkurt – ne yaaa vır vır vır..şurda tatildeyim iki bira içmişim çok mu yaneee..kendim için yaptığım bi şey ne karışıyosun ala alaaaa..

Ben – anam göreydi sıçardı sana, şükret ben sadece vır vırlıyorum.

Bozkurt – anam göreydi zıçmakla kalmazdı zatennn..valla ne kadınmış yaaa nasıl bakmış büyütmüş bizi tek başına öleee..hayranım valla.

Ben – dram yapma dram yapmaaa..sen istedin sen yaptın üç çocuk..ben mi yaptımdı? Hayat işte, her şey olması gerektiği gibin..her şey yolunda.

Bozkurt – senin tuzun kuru tabeee..tek çocukla lay lay lommm..

Ben – benimki üçe bedeldi bi keremmm..

Bozkurt – hadi lennn..

Sandra –hadi lennn..

Kardu – hadi lennn…

Ben – iyi tamam ala alaaa..ben ipad de top oynıycam..siz de başınızın çaresine bakın.

Koro – tamam fundaaaa…iyi oynamalarrrr..

Ben – mersi…İPAD NERDEEEEE !!

Koro – orda fındaa..


Evet..akşam ve gece faslı da böyle kapandı. Görüldüğü gibi çok renkli, heyecanlı ve eğlenceli bir şey kalabalık aile. Hele de işin içine farklı kültürler, alışkanlıklar ve gelenekler girince daha da bir renkleniyor sanki. Bu  farklılıkların en güzel örneği de yemek kültürü olsa gerek. Buyrun bir çeşme sabahında kahvaltı sofrası replikleri..

Ben – herkese günaydınnnnn

Herkes – günaydınnnn

Ben – hadi sofrayı kuralım acıktık yaww..

Sandra – tommm ve maraaa..hadi kornfıleykslerrrr geldiii..

Ben – kornfleyks yiycek, kahvaltı  etmiycek bunlar..

Bozkurt – kornfleks ney..kahvaltı değil mi?

Ben – değil tabee..o formda kalma şeysi, çok mu lazım çocuklara!

İnan – hadi bakalım sofrayaaa..bakın neler var nelerrr..papa neler almış fırındannn..açmalarr, simitlerrr, boyozlarrr..ne yiycen tomm?

Tom – futbolllll……….hiyooooo futbolll bennnn..

İnan – aa size yımırta yapcam ben öle gidilmez..mara bekle masada, bak ne güzel omlet yapcam size.

Mara – iphoneeee…

Ben – yok şimdi pihone falan! Önce kahvaltı edilcekk..

Bozkurt – hadiii..nutellalar hazır..gelin burayaaa..

Ben – nutella mı..kahvaltı mı bu şindi yanee..!

İnan – yımırta yaptıydım ama yaaaa..napcaz şimdi bu kadar yımırtayı??

Ben – söylerdim ama..neyyyseeee..

Bozkurt – yeriz babacım..otur sen keyfine bakkk..

İnan – aaa ben onlara peynir neyin aldıydım..krem peynir hem de bayılcaklar bak..tomm maraaaa alın bakim size peynir..

Tom – cık!

Mara – cık!

İnan – ne cık yaaa..peynirsiz kavatlı mı olur..bu çocuklar nutellayla mı büyüycekkk..yiyin bakem hadi..

Tom ve maraaa – cıkkkkk..papaaaaaaa….

Bozkurt – he heee..yemezler inan yemezler..

İnan – sandraaa..al sen ye..yazık yaaa

Sandra - …………………

İnan – yemiycen mi?

Sandra – ben peynir sevmiyor inan..sorry valla..

İnan – size peynir alanda kabahat zaten..bu nasıl çocuk büyütmek bu nasıl kavatlı anlamadım gitti..ben de kedilere veririm..pisstttt..alın kediler size peynirrrr..bakınnnn nasıl da yiyolarrr..aferim çocuklar aferim..

Ben – sana da aferim inannn..

Kardu – ben açma istiyorum kaldı mı?

Ben – cık..kalmadı

Kardu – kumru?

Ben – cık…..

Kardu – simit o zaman…

Ben – cıkkkk….

Kardu – oha yaaaaa…ya daha ben bi gıdım yemedim onlardan yaaaa..nası bitiyoo anlamadım amaaa..ühüüüü hıckkk…ben de açma istiyorum ama yaaaaa…

İnan - karduu ordan bana biber versene…

Kardu – açma diyorum bennn..açma istiyorummm…

İnan – karduuu..tuzu da uzatırmısın kısım..

Kardu – AÇMAAAAAAA..AÇÇMAAAAAA…AÇMAAAAAAAAAAAAA….

İnan – karduuuu..balı bu tarafa gönderirmisinnn..

Kardu – …………………………………………………………………

İnan – ya kardu şurda altı üstü bişey istedim, bu kadar surat yapılırmı buna ala alaaa!

Kardu - ………………………………………………………………….

İnan – hayret bişey yaaa..

Kardu -  ………………………………………………………………….

İnan - ……………………………………………………………………….

Ben – hadeee kavatlı bittiii..sofra neyin toplanacak, beni koruyun ben toplarım anacım..

Sandra – tom ve maraa..ellerrrrrr…

Bozkurt – ben bi migros yapayım..içecek neyin lazım mı..

Ben – sen nereye inan??

İnan – ben de motorlan bi marangoza bakayım dediydim…

Ela – ben tuvalet…

Kardu – açmaaam açamammmmmm nırınırı nırınımmmm..

Ben – iyi, afiyet olsunnn..

Koro – afiyet olsun…


Sabahları ve günleri böyle heyecan içinde yaşamayalı epey olmuştu, dolayısıyla bu büyük aile modeli tam zamanında imdadıma yetişti ve bana iyi haller getirdi :) herkes sağolsun ve de var olsun hayatımdaa...

funda    
02.09.2013

3 Eylül 2012 Pazartesi

AÇIKTAN KILLANMALARRR :)


Herkez zaman zaman nedeni pek de açık olmayan konularla ilgili olarak kıllanır ve bunu sesli olarak ifade eder. Tam da bu sesli ifade edişler nedeniyledir ki, abuk subuk konuşma metinleri sergilenir. Bizim ailede bu çok sık yaşanır, buyurun örnekler..



Örnek I- sulu sepken bi kıllanma hali

Ardımızda gözleri yaşlı dört kedi ve apar topar toparlanmış bir ev bırakarak hafta sonu inanla çeşmeye gitmek üzere yola çıktık. 50 derece yaz sıcağında, saat öğlen 12 de. Kıçımızdan ter fışkırıyor ve arabada dingo 75 derecelik nefesiyle ensemde boza pişiriyor..

Yer: araba..şöför:ben..yolcu:inan ve dingo

Ben- aferim yaneee..arabada benzin kalmamış yaaa..ee aferim yane inan sana!!

İnan- fark etmemişim şeker ala alaaa..alırız şindik. Aha iştaa şurdan alalım.

Ben- yok artık..baksana oranın haline..yok yok yanındaki istasyondan alcam bennn..

İnan- hıff….

Ben- evet..ordan alıncak!

Benzinimizi aldık. İnan koca bi şişe pet suyla gelip koltuğuna çömdü ve tekrar yola çıktık. Arkamda dingo yanımda inan bi su muhabbetidir gidiyor. Dingonun salyaları ve inanın yol boyunca 5 dakikada bir..birer yudum alaraktan şişeden su içişi..her seferinde birer yudum. Şişe kapağı açılır..şişe kafaya dikilir..corkk sesi gelir ve şişe kapağı kapatılır. Öle boş boş karşıya bakılarak yeni 5 dakikanın gelmesi beklenir. Sonra yine aynı replik tekrarlanır ve şişe kapağı açılırrr…bi süre sora benim de kapağım açılır tabeee…

İnan-corkk…citirik…..

Ben- YAAA NAPIYOSUN SEN ÖLE YAAAA…KOKTEYL İÇER GİBİN 5 DAKKADA BİR CORK CORK YAAAAA…HAYRET BİŞEY YAAAAA….JBHAKBBBJN ………….. DNBABNKSSSSS ……………….. LJSB …………………………..

İnan- su içiyorum fındaa..ne varrr yanee??

Ben- ÖLE SU MU İÇİLİRRR..YOK ŞİŞE AÇILIRR YOK CORKK YAPILIRR SORA TEKRAR KAPATILIRRR..SORA YİNE AYNI ŞEYYYY..SİNİRİM KALKTI YAAAAAAA..AYYYYYYYYYYYYYY …………………..OFFFF....

İnan- YAAA NE VAR YAAA BELKİM BİŞEY DENİYORUMDURR..BELKİM BİŞEY YAPIYORUMDUR ALA ALAAAAAA…BU KADAR MI TAHAMMÜLÜN YOK YAA ALA ALAAAA…. KJSBKJVN……………….MVBVVVVDN………………….

Ben- YOK KARDEŞİM YOK ……………… NE DENİYOMUŞSUN Bİ KERE SENN??

İnan- SANA NEE..ALA ALAAAA..DENERİM DENERİM…

Ben- İYİ DENEEE!! AMA BENİM YANIMDA DEĞİLLLLL….

İnan- iyi..

Ben-iyi..

Dingo-……noldu hiç bişey anlamadım….

Ben- boşver..

Dingo-iyi..



Örnek II – bir senfoni hali..inanın yemek denemelerinden bi sahne

Kardelen- yaaa çok acıktım..yemek ne zaman..ne yemek varrr…ne yiycezzz..

Ben- valla baban yapıyo bilmiyorum şeker..hayrolsun artıkın: )

Kardelen- deneme yapmıycak demiii..deneme yapmasınnnn..alammm ..BABAAA DENEME YAPMA SAKINNNNN……

İnan- merak etmeyinnn..az sora olcakk..artık parmaklarınızı mı yersinizzz…ayaklarınızı mı yersiniz bilmem yaneee…

Ben- hadi hayırlısı…

Kardelen- hayırlısı…

Dingo- bana da düşer mi acıbaaa..hayırlısı…

Az sora yemek pişer..inan özenle hazırladığı tabakları sofraya koyar ve hepimizi davet ederrr..

İnan- buyrunnnn…

Kardelen- hööö..baba bu ney?

İnan- yemek iştaaa…

Ben- inan bu neyy?

inan- ala alaaa..bakın bakalım bi tadınaaa..yaa baksanıza bi..

kardelen- ………..benim ödevim vardı daaa…. ben bi gidem deeeee…. ödev yapam da da daaaaaa………

ben- …………..aaa şindi aklıma geldiydiii..benim şey yetiştirmem lazımmm..ben bi koşu yapıp gelem inannnn..

inan- YAAA NE BİÇİM ADAMSINIZ YAAA..İNSAN Bİ TADINA BAKARR BEĞENMEZSENİZ YEMEYİN AMA Bİ BAKIN YAAAAA…İNSANLAR AÇLIKTAN ÖLÜYO AFRİKADA NEYİNN AYIP YAAAA..YEMEK BU YAAAAA…ARİSTOKRATLAR SİZİİİİ…JBHWERHBV……………..KJBGVIBVJ R………….VBARNNK ……………….MCJKBDB………………SCNCJB……………

ben- YAAA NE BAĞRINIYOSUN ALA ALAAA..NE YEMEĞİ O Bİ KEREM BELLİ DEĞİLL..NAPTIN SEN SÖLE BAKALIM DA BİLELİM YANEEEE….

İnan- erişteylenn ıspanak vardıydııı..biraz daa kabakla batılcan eklediydim..acık da salçaylan kırmızı biber varr..bi de ekmek kırıntısı neyin ekledim..acık amaaa…öle iştaa ne var yanee..mis gibin yemek iştaaaa..ala alaaaa..

Ben- AFİYET OLSUN SANA İNANNN..AFERİM İNANNNN…DENE -MEEEE İNANNNNN….İNANNNNN!!!

Kardelen- HAYRET BİŞEY YAA BABAAA..HAYRET BİŞEY YAAAA…BEN ERİŞTE SEVMEMM..KABAK NEYİN SEVMEMMMM..BİBER SEVMEMMM…BARİ DÜZ ISPANAK YAPAYDIN YAAAAA!!!

İnan- ala alaaa..kızım hepisi az az vardı ben de değerlendireyim dediydim yaaa..ne var ki mis gibin yemek iştaaa..terbiyesizler yaaaaa..çok ayıp yaaaa….......TAMAMM BEN DE BUNU KOMŞULARA VERİRİM İŞTAAAA…SİZ DE BULDUĞUNUZU YİYİN ..GİDİYORUM..BAKIN GİDİYORUM DEDİMM….GİDİYOR YEMEK KKK..AHAN DA KAPIDAN ÇIKIYORUM SON ŞANSSSS…AHAN DA ÇIKTIMMMM…VALLA DA GİTTİMMMMM…ÇATTTTTT..

Ben- aman git..aman da git yane çok üzüldük çok üzüldük…

Kardelen- offf kurtulduk yaaaaaaa….

Dingo-ben yiycektim ama yaaaaa … hıfşşş .. ühüüüü .. hörşşş .. inan geri gellllll ….

Ben- karduuuu..ekmek arası bastırma yiyek mi şekerrr??

Kardelen- evetttt..evetttttttt..babam gelmeden yap hadi…

Ben- iyi…

Dingo- hıfşş……………………………:(



Örnek III- sipariş usulü dikiş nakış çalışmaları

Kardelen- aneeeee ayyy bak ne buldum..bana bundan dikseneee..hadi ama dikelim hemannn…

Ben- bakim bi..hmmmm..olar dikeriz. (heman dikiş dikmeye niyetim yok….)

Kardelen içeri gidip bi koşu kumaş getirir..

Kardelen- bundan dikelim ama bakk..çok güzel olur yaaa..şurasına da şey ekleriz falan.

Ben- o kumaş olmaz..bak hiç esnemiyo..bize esneyen kumaş lazım bi keremmm..git başka kumaş bul ordan.

Kardelen bi koşu gidip başka bi kumaşla gelir.

Kardelen- al iştaa esnek kumaş..ayyy çok güzel olcak yaaaaa..

Ben- o kumaş olmaz..bize mat kumaş lazım o paril paril yaaa..git başka kumaş bul ordan.

Kardelen bi koşu ieri gidip bi başka kumaşla gelir.

Kardelen- al iştaa..tam istediğin gibin..hemi esnek hemi mat.

Ben- o olmaz..yetmez o kumaş bak o tek en..bize çift en lazım git başka bi kumaş bul ordan.

Kardelen bi koşu gidip başka bi kumaşla gelir..

Kardelen- ahan da bu oldu iştaaa..hemi mat, hemi esnek hemide çift en..başka var mı söleyeceğin bi şeyyyyy…

Ben- var tabee..o olmaz bi kerem..bak o çiçekli..bize desensiz kumaş lazım o basenleri büyük gösterir..git başka kumaş bul ordann..

Kardelen..hffff….YAAA SEN YAPMAK İSTEMİYORUM DE BİTSİN ALA ALAAAA..NE BU YAAA GİT BAŞKA BUL BAŞKA BUL ALA ALAAAA…YAPMA VAZGEÇTİM İSTEMİYORUM ALA ALAAAA….NVJSGHSN………….VKFHRGVJA……………….FJJGVJV………………..

Ben- UYGUN BİŞEY YOKSA BEN NAPAM HAAA BEN NAPAMMMM..ALA ALAAA HEMİ KUMAŞ BULAMIYCANN HEMİ DE BENİ SUÇLIYCANNNN..YAPMIYORUM İŞTAAA..KENDİN BİLİN GİT HAZIR AL ALA ALAAAA…BNJFGLKNVBY ……………….. BMŞRTJGŞBB …………….. LRKJTGŞTB …………..

İnan- noluyo yaaaa..ne bağrınıyosunuzz????

Ben- yok bişey…

Kardelen- bişey yok..

İnan- iyi…

Biz- iyi…(herkez işine döner….)



Örnek IV- evdeki hayvanat grubuna hizmet faslı

Ben- inannnn…dingoya su koysana..bi de kedilere de kuru mama koy ..

İnan- tamam……..

Aradan bi süre geçer…

Ben- inan koydun muuu??

İnan- koycammm…………karduu………. dingoya su koyyyyyyyy…

Kardelen- taammmmm…………………..

Yine bi süre geçer…

Ben- su kondu muu??

İnan- ……………………..

Kardelen- ………………………….

Ben- SU KONDUMU DİYORUMMMM!!!

İnan-koycaz fında bi dur yaaa…söylediğin heman olsun istiyosun bekle bi dakkkaaaa..

Kardelen- TAAAMMMM..KOYCAMMMMM…………..

Aradan epey bi süre daha geçerrrr…..

Ben-SU NOLDUUU??

İnan- kardelen koyduuu…

Kardelen- işim bitmadi babaaa..sen koysanaaaaaaa…

İnan- taaammmm…

Ben- ??.....................................
SUYUNUZA DAA MAMANIZA DAAAA..HAYRET BİŞEY YAAAAA..İ..KTİRİN GİDİN YAAAAA ALTI ÜSTÜ Bİ SU KOYCANIZZ..Bİ MAMA VERCENİZZZ .. KJHBHFBRIGJNMVB …………NVJBGRUEGJVN ………..JDFGBURBJVV……….BEN YAPARIM ONU DA!!

İnan- YAAA NEDEN BAĞRINIYOSUN YAAA..GÖREN DE HERŞEYİ SEN YAPIYOSUN SANCAK YAAAA..ALA ALAAA YAPCAZ DEDİK İŞTAAAA…….

Kardelen-………………(derin bi sessizlik…..)

Ben- HERŞEYİ BEN YAPIYORUM TABEEEEE..SİZ NAPIYOSUNUZ Kİİİİ..JHBHRVBHJ NF…………VHFBVHALBVH BV ………………….. HVFBGRHEJVB …………………….BUNU DA YAPARIM KARDEŞİM NOLCAK YANEEEEEEE……ALA ALAAAAAA…..

Kardelen- bırak yapsın baba yaaaa..ona iyi geliyo yapmak…

İnan- iyi..

Kardelen-tabe….

Ben-HÖÖ?? TERBİYASİZLERR..ARSİZLARRRR…

İnan- ne söyleniyorsun fında yaaaaa…

Ben- YOK Bİ ŞEYYYY…

İNAN- iyii..

Kardelen- iyiii…

Dingo- Aysel ailesi….sizi seviyorum vallaaaa.. : )

Biz- biz de seni dingooo….



Örnek V- Pazar krizleri

Pazar sabahı kalkılır..insan şölee bi gerinmek..şölee bi uzanmak..şöle bi gev gev yapmak istiyor Pazar günü geldiğinde. Bizde ise olmuyor öle şeyler..neden mi? Çünkü inan’ın Pazar günü sendromu varr..adam pazar günü geldiğinde napcanı bilemiyor ve sarıyor pazara..onun sapı bunun kökü derkennn, bi pazar günümüz pazar alışverişine kurban gidiyor. Ama her şeyin bi çözümü var şükür. Nasıl mı..buyurun bakalım..yer:ev.. konu: inanın Pazar sıkıntıları.

İnan- ben bi traş olup geleyim kıslarrr

Ben-aaa ne iyi fikir..sen bi traş ol gel inannn..

İnanın traşa gidişi hepimizi bi dertten kurtarır..kendine oyalanacak bişey bulmuştur. Ama her güzel şey gibin bunun da sonu vardır..

Kapı- dilingggg…dilongggg…dülünggggg…dıtt…

Ben- aaa inan hoş geldinnn………….ama neden boş gelmedinnn??

İnan- geçerken pazar vardıydı..bi uğrıyayım dedimdi….

Ben- eee yaneee…çok şaşırdım bende. Yaa konuşmamışmıydık hani Pazar günü pazar yapmıycaktık yaaaaa…

İnan- Pazar yaptım sayılmaz ki fındaa..bak bişey almadım ki..onun sapı bunun kökü yanee..

Ben- tabe tabeee…şimdi uğraş dur akşama kadar ..yok onu ayıkla..yok bunu torbalaaa..yok dolabı temizleee…yok onu pişirrr…of yaa inan yaaaaa…OFFFFFFFFFFFFF !!

İnan- bişey yok..ben yaparım ellemeyin siz bi  kerem..ala alaa pazar yapıyoruz yaranamıyoruz yaaaa…

Ben-  İYİ!! SEN YAP BEN KARIŞMIYORUM..HADE BAKALIMM KOLAY GELEEE….

İnan- TIMAMM……KARIŞMAA !!

Aradan bi süre geçer….

Ben- napıyosun inan orda hala?

İnan- torbalıyorum..toparlıyorumm..

Ben- aa iyi iyi..kolay gele..

İnan-………

Aradan bi süre daha geçer….

Ben- inannn….napıyosun hala orda yaaa…

İnan- torbaladım..topladımm..pişiriyorum iştaa…

Ben- aa iyi iyii..eline sağlık mağlık…

İnan-…………………………

Bir süre daha geçerrrrr….

Ben- napıyosun ama artık yaaaa..çıksana şu mıtfaktan ala alaaa…

İnan- bitti fındaa..dolabı yerleştiriyorum ala alaaaa…

Ben- hmmm..iyi iyi..kolay gele…

İnan- …………………………………………………….

Epey bi süre daha geçerrrrrr….

Ben- aaa ama baydın artık..çıksana şu mıtfaktan ala alaaaaaa…ne bu ya 5 saattirr…

İnan- AAAAA HEM İŞ YAP HEM FIRÇA NEYİN YEEE !!! YAPMIYORUM KARDEŞİM..ALIN YAPIN ALA ALAAA..Bİ DAHA DA PAZAR NEYİN YAPMIYCAM SİZE YARANILMIYOOOOO…YOK Bİ DAHA PAZAR MAZARRRR...!!!!

Ben- essah mııı…tımam yapma valla şekerrr..haklısın yane ne bu Pazar Pazar 5 saattir mıtfaktan çıkamadın demiii..tımam pazar yok artıkın..anlaştık.

İnan- ………….??  Ne oldu baaa…anlamadım…ne anlaşması yaaa..tongaya düşürdüler beni yaaa…..puhhhhh sana inannn beee…:(

Ben-he hee heee…… :)