22 Ağustos 2012 Çarşamba

DİNGOŞUMUZA ZARİF BİR HANIM BULMA DENEMELERİ


Evimizin yakışıklı köpeği dingoya, yıllarca çeşitli denemelerle zarif bir eş bulmaya çalışmıştık..ama artık çalışmıyoruz. Çünkü bu arama tarama sürecinde gördük ki, bazen sadece sizin niyet etmeniz yetmez..hatta tüm evren niyet etse bile yetmiyorr..neden? Şimdi anlatacağım örnekler işte bu soruyu cevaplamak için..başlıyalım.



Örnek I – inan yolda dingoşu gezdirirken..

İnan- aaa dingoş bakk ne güzel bi hanfendi geliyo karşıdan olummm…vayyy  sahibi de fena değilmiş baaaaa…

(Dingo- fena değilmiş ne baaa..yürü len inan hade yürü yaaaa….KOŞ İNAN YAAAA.....HÖÖHH HÖHHH HÖÖHHŞŞŞ….)

Hanfendi – ayyyy merhaba, goldın dimi köpeğiniz beyfendii..ne kadar da hoşşşş..

İnan – goldın hanfendicimm..sizinki de goldın galba, çok güzelmiş maşallah yane. Boşmusunuz acıbaa?

Hanfendi- hööö..anlamadım dıı!!

(Dingo- bütün gerizekalı sahipler beni mi buluyo yaaa..offff….

İnan- ayyy özür dilerim yani köpeğiniz boş mu demek istediydim..bizimki boşta da.. o açıdan.

Hanfendi – haaa anladım beyefendi, evet boştaaa..

İnan- acaba diyorum şey edebilirmiyiz ki..hani beraber yanee??

Hanfendi -  höö..nasıl yanee?

İnan- şöle yane, köpeklerimiz diyorum ....... şey edebilirlermiyiz anlamında.....yanee..

Hanfendi – haaa anladım..olurrrr neden olmasınnn…

(Dingo- uzatma inan uzatma yaaa ..gev de gev gev de gev offff..)

İnan- hakkaten neden olmasın..nasıl olsun pekiii? Acıba size telefonumu versem … siz uygun olduğunuzda bi arasanızzz ...... bir yerde buluşsakkk .....şey yapsakkkk…mapsakkk.. öhöö..

Hanfendi- ayyy tabee beyfendicim..alıyım telefonu lütfen..

Dingo- ne buluşması ne telefonu yaaa..şimdi burada olsun bitsin yaaa..neden olmuyooo yaaaaa??

İnan- hemen yaziyim..bi dakka hanfendicimmm…yazıyo…aaaa fındaaaa naberr, biz de tam şey ediyoduk hanfendiyleennn…

(Dingo- zıtçık..şimdi zıtçık iştaa..)

Ben- NE EDİYODUK İNANN..NE EDİYODUK İKİ SAATTİR... EDEMEDİNİZ Bİ ŞEYY ZATEN BAKIYORUM CAMDANN..NE EDİCEKSENİZ BENİM YANIMDA EDİLECEKKK!!!

İnan- ney etcektiktiii ...... hanfendicimle şey etcektikk, hanfendicim biz ne etcektikk acıbaaa?? HANFENDİCİMM NEREYEEE......Bİ CEVAP VERİN ÖLE GİDİN NOLUR YAAAA ...... BIRAKMAYIN BENİ BÖLE BU KADINLA ORTADAA HANFENDİCİMMMMMM........ÜHÜÜÜÜ..HÖRKKK....VALLAA BİŞEY ETMEYCEKTİK FINDA YAAA….

Dingo- gev de gev gev de gev..ühüüü..hıcjkkkk….

Ben- hadi eve .... HADİ DİYORUMM !!!!… DÜŞ ÖNÜME DİNGOOO ..... SEN DE İNANNNN HADEEEE …… ALAM YAAAAA….

Evet..bu tür denemelerimizin hemen her birinde konunun hassasiyeti nedeniyle yanlış anlamalar, gereksiz uzatmalar var. Bir de bunlara inan gibi kibar bir erkeğin konuyu bi türlü açamama hali ve dişi köpek sahibi bazı bayanların  zeka özrü eklenince  işler iyice sarpa sarıyor elbette..Şimdi bir başka deneme türü..bu da ticari zekaya bir örnek olsun.



Örnek II - Yer: herhangibi yer olabilür…

İnan – aaaa dingoşş bak bi hanfendü geliyo ordann..valla çok güzel ben beğendim..sen ne dersin bu fıstığa acıbaaaa..dur bi tanışalım bakalım..beyfendi merabaaa..

(Dingo- bu işler tanışmadan da olabiliyo yaa inannn..)

Beyefendi- meraba??.....?

İnan- ayy ne güzelmiş kızınızzz, eğer uygunsanız akşama size gelelim diyoruzz..

Beyefendi- uygunuz..ama yavrular benim olcek!! size de belki bi dene düşerr!

İnan- höö..nasıl yanee?

Beyefendi- valla yersen..

İnan- YEMEM!! TERBİYESİZ BEYFENDİİİ..YÜRÜ DİNGO YÜRÜ OLUMM..

Beyefendi-sen bilin ala alaaaa..ben mi istedim hayret bişey yaaaa..

(Dingo- ya çocuk ne baaaa..karı isterem bennn ..İNANNNNNNN…..)

Evettt..bu da sıklıkla rastlanan örneklerden biriydi. Niyetin türü de önemli özetleee ...başka bir örnekte bakalım neler oluyor..



Örnek III – inanla dingo akşam gezmesinde…

İnan- aaaa dingoşş bak bakk..gözün açılsın olum gelen parçaya bakkkk..bak bu sefer bu iş olcek içimdeki ses öle dediii…

( Dingo-hayırlısı artıkkk…)

İnan- hanfendüü merabaaa..nasılsınız acıbaaaa..ay şiyir gibi oldu he hee heee..

Henfendü- yane pek edebi değeri yok ama..neyyseeee..meraba beyfendü..

İnan- köpeğinize bayıldık..ne kadan da güzelll ne kadan daa zarifff..maşşallaaahh diyoruz..yane ikimiz, dingo ve ben olaraktan..

Hanfendü- teşekkür ederim beyfendü. Ne cins bu?

İnan- goldınn..benzemiyo mu?

Hanfendü – bilmem..pek benzetemedim di.

(Dingo- ben ikinizi de bi benzeteydim..olma mı?)

İnan- olsun..tabe goldın goldına benzemez haklısınız tabee.....bizimki şey tipi goldın...... jbckh ……. arghıabh …………..mkjregbv fgıurehgpnvb jfnargbı ……. vnfsjırhgıbnnnnfjd gevvvvvv gevvvvvvvvvvvvv ……hbfyugwfbcgevvvvvvvvv .. GEV!

Henfendü-  ……..

(Dingo- ……..?)

İnan- acıba diyorum..şey edebilirler mi sizce..yane izniniz olursa..bi zahmet yaneee..size minnettar olcez vallaaaa..

Hanfendü- olmaz beyfendü..bizimkinin soyu saraylara dayanıyo..paşa dedesi bile var..

(Dingo- höö..neysi varmış inannn……neysi varmışşşşş??…)

………………..(kısa süren bi sessizlik)

 İnan- NOLMUŞ !!! NOLMUŞ YANEEEE…BİZİM DE PİLOT ANANEMİZ DEDELERİMİZ VAR İŞTAAAAA.........ALA ALAAAAA.........YÜRÜ DİNGOO!!!

Dingo- eeeee..bize ne kiii anlamadım yaneee..neysi varmış yaaaa !!)

İnan- salla gitsin olum önemli değilll..

Dingo-iyi..höff hırfff…ühüüüü..hıckkkk..ühühüüüüü….

Soy sop mağduru olarak sahayı terk etmek pek de hoş değil ama bundan beterleri de varr...yer yine niyet sahnesi ve bu kez çok aktörlü bir örnek..buyrun.



Örnek IV – yer :ev..konu aynı..

İnan- yaaa bu iş böle sokaklarda olmuyo iştaaa..acıba diyorum veterinere sölesek de o mu bulsa bize bi zarif hanfendü hıı??

Ben- yane senin abuk subuk köpek sahiplerini başıma getirmenden iyidir heralde inan!!

Kardelen- ala aaaa bulmak zorundamıyız yaaa..dingo bizle mutlu iştaaaa…hem benden daha çok sevceği bi hatun bulamaz ki ooo…..boşuna uğraşmayın yaaaa….

Ben ve inan- höö??.............

Ben- ben bi an önce ariyim veterineri bakemm..aloooo veteriner beycim merabaa. Biz dingoya bi eş arıyoduk daa..acıba elinizde zarif bi hatun varmı daaaa..varsa bize düşer mi deeeee..düşersee minnettar olcez daaa..

Veteriner- fında hanım elimizde çok güzel bi kızımız varr..isterseniz sahibinin telefonunu veriyim..

Ben- aa ne güzelll hemen aliyim..evet yazdım ayy nası teşekkür etsekkkk..ayyy çok sağolunnnn..öptük yanaklarınızdannnnn…...ellerinizden ayaklarınızdannn…. dan dannnnn…

Telefon alındı ..yer ev..konu, dingonun olası eşinin sahibiyle telefon konuşmasııı..

Ben- aloo?? Hanfendücüm ben telefonunuzu veterinerimizden aldıydım daaa ...... kızınıza talibiz deee .. acıbaa nasıl yapsak daaaa??

Hanfendü- ben şindi kuafördeyim zatiii..beni şu numaradan arayın..ÇATT.

Ben- çattık yine baaaa..manyak yaaaaa..bana ne nerdeysen ala alaaa..ARAMIYCAM İŞTAAA YETER YAAAA….BİLİYOM BEN BU KARILARI İŞTAA, BUNLARLA İŞ OLMAZZ….

İnan- yaa neden önyargılısın fındacım sen böleee..aramakta fayda var şekerrr..hadi dingoşu düşün..hadi ara hadiii..

Ben- valla her şey dingoş için…iyi tamam...arıycam.

Ben elbette hatunu aradım..kuaförde saç, bıyık ve tırnak yaptırırkeneee bi yandan daaa benimle görüşme lütfunda bulundu .......... sağolsun. Ve veterinerin ofisinde köpeklerimizle buluşma kararı aldıkkkk..hadi bakalım .

Yer: veterinerin ofisi..kardelen ve ben hanfendüyü ve müstakbel gelinimizi bekliyoruz..

Kapı açıldı ve.. 45 yaşlar civarındaki hanfendü; saçları fönlenmiş, bıyıkları ve tüyleri yolunmuş, tırnakları ojelenmiş ve belinin yan tarafı dövmelenmiş haliyle içeriye girdi. Yanında yürüyen afetin de ondan aşağı kalır hali yoktu .. hatunu gören dingoyu aldı bi heyecan bi heyecannn .. başladı tasmasını çekiştirmeyeee, hırfşşş hörfşşşşşşş şeklinde konuşmaya, salyalar akıtmayaaaaa…ve replikler..

 Ben- merabaaa..telefonla görüştüydükdüü.

Hanfendüü- aaaa ne ŞEKERR şeysin sennnnnn..ayyyy OBEZİMMM benimmmmm, ayyyy…..rengi de baya KOYUUU….aman daaaa amannnnn..

Ben ve kardelen (içimizden)- (obez miii..koyu muuu..iktir miii desekkkk..MANYAK İŞTAA..BİLİYODUK BİZ ZATENN…PUHHH BAAA NE ARIYOZ BİZ BURDA YAAA..)

Hanfendü- aayyyy benimki BEYBİFEYSS..sizinki neyyy?

Kardelen ve ben içimizdennn- (bizimki neyyyyyyy…beybifeys ne lennnn….)

Kardelen ve ben dışımızdannn – goldınnn..iştaaa…

Hanfendü- ayyy bizimki güzellik yarışmasına katilcektiiii ama ayağını incittiiii..sormayın çok üzgünüz gidemedik diyaaaa..sizinki hiç yarışmada derece aldımıydııı??

Ben- HAYIR!

Kardelen- ÇOKKKKKK!!

Hanfendü- hııı…??

Dingo- höööö??

(dingonun bu aşamada ağzından yerlere akan salya gölüne düşmekte olan gelin adayını hanfendü uyarırrr....)

Hanfendü – ELİZABETT CANNNNNN…ELİZABET CANNN GEL BURAYA KISIMMMM..GEL DEDİM DOKUNMA ORAYAAA AYYYYYY İÇİM ŞEY OLDUUUUUU….

Kardelen hem içinden hem dışından- elizabet can mıııııııı hihahahahah hoooooo…ay ölcem anneee bak ne dedi yaaaaaa…HEM ELİZABETTTT HEM DE CANNNN…….AYYY SİNİRİM KALKTI YAAAAA. HİHOOOHAHAHAHA HAHAHAHAHA……..HAHAHAHHÖÖÖÖHIIİAİAİİLKNBIREHGBUVN………….:)))))))))))))))))))))))))))))

Ben- heee yaaa..elizabet can ..alam bana sabır verrrr…ALAMM BANA SABIRRRRRRRRRRRRRRR…HİİHOOO YAAAA HE HEHEHEEEHE.........JBCLEGFERLIUGVIH …………. DVBAWRHFBVG FNB ………… ELİZABET CANNNNNNN...….ALAMMMMMM……… )))))))))))))))))))))))

Hanfendü- ??.............

Kardelen ve ben- biz izninizi isteyelim…DİNGOOOO DURRRR…..ÇEKİŞTİRMEEE…OTURR!!!.....YOK KALKKKKKKK … HER NEYSE İŞTAAAA YAP YANEEEE!!.....

Veteriner- aaa kalkıyomusunuzz??

Ben (veterinerin kulağına eğilerekkk)- evettttt….PUHH SANA EMİİİİ..LEN SEN BİZİ HİÇ TANIMADIN MI BUNCA YILDIR YAAAA…NERDEN BULDUN BU KARIYI ALA ALAAAA…SANA NE DİYİM BEN HAAA NE DİYİMM HAAAAAA….

Veteriner (açıktan açıktan)- abla yaaa çokk özür dilerim valla yaaaaa…ben böle bilmiyodum onu yaaa..KEŞKE BIRAKSAYDIN DİNGOYU DA HER İKİSİNİ DE HALLETSEYDİ ŞURDA AYAKÜSTÜ BAAAAA…….

Ben ve kardelen- hööö???

Veteriner- ay...ne dedim bennn??

Biz- bişey yok..sakin ol tamam geçtiii…..

Veteriner- ………...??

Biz- hadi eyvallah…

Dingo-eyvallah abii..boşver ben alıştım yaa salla gitsin yaneee sıkma kendini abicimm..hade eyvallahhhh….

…………………………..

İşte bu da popüler beklentileri çok yüksek sahiplere ilişkin bir örnektiii..…..burdan da anlıyoruz ki niyet etmek işin bi koşulu..karşılıklı niyet ikinci şart..ve en önemlisi de niyetin şekliiii, aha bu da son ve gerekli şart oluyo..özetle köpeklere yazık günah vallaaaa..koyun gitsin ne yapcaksa kendi niyetiyle olsun bitsinnn diyorummm..:))








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder