16 Ağustos 2012 Perşembe

EVİN KEDİLERİNİ TANIYALIM



Kediler çok özel hayvanlardır desem şimdi…bir sürü ses yükselir biliyorum.. “aaa en özel benimki..yok yok şeyinki çok acaip karnıyarık yapıyo şekerim falan…ya da vallahi benimki zeki müren kirpiği modelini gözü kapalı örüyoo filan. Bu tür konuşmalar karşısında yapılabilecek fazla bir şey yok, dinleyip hı hı diyeceksiniz ve eve gelip kedilerinize “lennn elalemin kedileri neler neler yapıyooo..siz hırtlıktan başka bişey bilmiyosunuz ...... açılınn lenn şerefsizlerrrr ………” diye bağrınmayacaksınız. Eğer bunu başarabilirseniz siz gerçek bir kedi seversiniz demektir: )

Gelelim bizim evin çok özel kedilerine..bizimkiler karnıyarık pişiremezler, ayrıcana örgü filan da bilmezler..soracımaa benimle oturup kozmik evren hakkında görüş alışverişi de yapmazlar. Ama yine de çokk özel oldukları alanlar vardır, haklarını yemiyelim. Bir kere şunu belirtmem lazım, bizim evde dört tane hırt var. Bunların biri 80 yaşında bir nine.  Diğerleri de ergenlikte iki oğlan ve bir kızdan oluşan hırt kardeşler topluluğu. En yaşlısından başlayarak anlatayım şunları, bakalım ne özellikleri varmış.

MAVİŞ - 15 yaşında

Bize ilk geldiğinde 6 aylıktı ve adını da sultan koymuşlardı.  Her ne kadar mavi ile alakalı hiçbir şeyi olmayan bu kediye biz maviş adını koysak da, (hatta tam da bu nedenle galiba) maviş bu yaşına kadar ilk adının hakkını verdi ve sultanlıktan bir adım geri atmadı. Evimizin köpeği dingoyu da o eğitti. Bu eğitim sonunda dingo, kedilerin evrenin kozmik şakalarından biri olduğunu,   kafasında her yıl düzenli olarak açılan kara deliklerden sonra gayet açık biçimde anladı..



dingo - 14 yaşında

Mavişi anlayabilmek için kısa bir diyalog örneği aktarıyorum. Yer mutfak. Yemek vakti ve masada yemek yeniyor. Ve maviş geliyor masaya.

Ben- ayy yerim seni maviş..ne istiyosun bakalım bakalımmm..et varr, pilaf varrr ve dee tam sana göre bi supangle varrr: )

İnan- yaaa şımartma şunu funda yaaa..ne işi var masada kedinin yaaa..hişşttttt çekil ordan maviş hadeeee!!

Kardelen- baba ama napıyosun yaaa gururunu incitiyosun hayvanın..gel mavişcim sen bakma babama ala alaaaaa !!

Ben masanın kenarına ufak bir et parçası koyuyorum hemen ve mavişi yemeğe davet ediyorum..ama..

Maviş- HAYIR!...masadan almam, ağzıma verin! herşeyi öğrettim bi adab ı muaşereti öğretemedim size..cık cık..

Ben- maviş alsanaaaa..bak et koydum sana yaa..

Kardelen- gel mavişçim ben vereyim sana gel canım..

İnan- hmffffff…offfffff….cık cıkkkkk..

Maviş- ................HAYIR!

İnan- ..iktir git maviş yaaa, et yemeyen bi kedi yaneee..vermeyin kardeşim bişey şuna artık..alıştı gitmiyo da şu hale bak yaaaa..

Ben- acaba diyorum gözleri neyin mi görmüyo..yaşlandı ya hani.

İnan-koku da mı alamıyo……yaşlandı ya haniii!!

Kardelen- seni de görcez babaaaa..sen de bi yaşlan bakalım nolcakkk..

İnan-kapatırsın beni bi yere..kapatmazsan şerefsizsin bak! Kapat gitsin ne alcan başına belayı kısım..

Kardelen-of yaaaaaa..OFFFF BABA YAAAA..

Maviş- zerafet parayla olmuyor iştaa..Yok gözümmüş dee..yok burnummuş daaa..yok kıçımı temizliyemiyomuşum daaaa..daha çokkkk yolunuz var sizin çokkkk...

...............................(toplu sessizlikkk)

İnan- YA MAVİŞ YA BENNNN..YETER YAAA!!

Kardelen ve ben korosu- MAVİŞ!

İnan…….iyi tamam.

Kardelen ve ben- iyi!

Koro-afiyet olsun!

inan-size de!

maviş (içinden)-ay tıkandım...YA İNANNNNN YA BENNNN .. desemmm..... abartmış olurmuyum ki acıbaa??...

Evettt..maviş böle tutarlı, böle ilkeli, böle entelektüel kapasiteli ve toplamda böle aristokrat bir kedi işte. Diğer kediler mi..onlar sokaktan toplama dolayısıyla ne biliyolarsa bizden öğrendilerr:) Başlayalım bakalım..önce kıslar yani sıdıka. 



SIDIKA - 2 yaşında

SIDIKA tüm dişi kediler gibi son derece kaprisli, ürkek ama gerektiğinde son derece çirkef, bazen çok pragmatik ve bazen insanı ağlatabilecek kadar naif. 36 beden formunundan hiç taviz vermiyor ama buna karşılık tüm zamanlarda ve tüm yaş mama saatlerinde ilk önce gelen o. Evde mavişle aralarında sıkı bir rekabet var..ama bu rekabetin konusu içine erkekler hiç mi hiç girmiyor nedense. Temel sorun evdeki ilginin, ev mekanlarının ve stratejik noktaların ele geçirilmesi. Haa bir de sıdıkanın ergenliği meselesi var tabeki. Klasik bir sıdıka diyaloğu örneği. Yer salon. Kedilerle oynaşma vakti gelmiş.

Ben- sıdıkoşşşş gel bakem bi seni sevem şöleee..aman daaa çöp gibinmiş dee, yumuşacıkmış daaaa .. dur bi dakka şu kucağımdaaaymış daaaa....sokkk o tırnakları içeriymiş deeeeee ..SOKSANA İÇERİYEEEEEEEEYMİŞDEEEEEE...SOK LEN MANYAKKMIŞDAAAAA..AHANDA ZIÇAYIM TIRMALADI İŞTEE ÇİRKEF NOLCAKMIŞ DAAAAAAAA..GİT LEN SENİ SEVENDE KABAHAT MİŞ DEEEEEEE ...........AYYY ANAMMM ÇOK ACIDIYYMIŞ DAAAAAA…………İJBBBBGÖ.....DAAAAAAAAAAAAA ………..HJFVGKJHJNVFURWGHVBJ, İBCHJBVBJHLB…………. MANYAKKKKKKKKKKKKKKK SIDIKAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! MANYAKKKKK….MIŞDAAAAA….DAAAA......DAAAAAAAAA...... 

İnan- mazoistsiniz siz yaaaa..baktığım kedi beni tırmalıycak daa ben de onu evde tutcam haaa..vallaa helal olsun size ne diyim yaneee!!.........GİT ELİNE İLAÇ SÜRRR FINDAAA!!   

Ben- yaaa normalde şeyetmezdi de, ben biraz fazla sıkmış olabilirim de…o açıdan olmuştur daaaa..falan da filan daaaa..fiştrimandaaaa..

Kardelen- yaaa saçmalamayın sıdıkayı sevmeyi beceremiyosunuz siz bi kerem..gel sıdıkoşcum gel sen bana kısımmmm..bak şöle kucağına alcann sora ayaklarını kıstırcann..sora kafasını gömcen kolunun altına ve de başlıycan kafasını mıncıklamayaaa..bak bakalım hık diyo muuu!!

Sıdıka- puhhh sizin kediniz olana yaaaa..arkadaşş muayyen günümdeyim ben yaaa, başım ağrıyo kıçım ağrıyoo bırakın len şurda iki dakkaa serileyim baaaa..halden anlamaz hödükler ordusu kardeşim..BIRAK BAŞIMI YAAA KARDUŞ YAAAA..KOYCAM ŞİMDİ Bİ DENE ADIM ÇİRKEFE ÇIKCAK İYİCE YAAAAAA…KARDUUU BIRAK LENN BAK UYARMADI DEME KOYCAM DİYORUMM ..... KOYDUM KOYCAM BAKKKKK.. AHANDA KOYDUMMMM !! AL, YİNE BEN ÇİRKEF OLCAM ŞİMDİ BAK GÖRRRR ..

Kardelen- ŞEREFSİZ SENİİİİ..SEREFSİZ SIDIKA YAAAAA….İKTİR GİT NE HALİN VARSA GÖRRR MANYAK YAAAAA!!

İnan-nolduuu….nolduuu:)

Kardelen-……….yok bişey!

Ben-……………….bişey yok!

İnan- iyi iyi..

Ben ve kardelen- iyi.
........................

Evet..bu da sıdıkoş tarzı. Ergen, kararlı ve de hormonal:)

Oğlanlar çok ama çok daha kolaylar ne yalan söyliyeyim.



TOMBALAK - 2 yaşında

TOMBALAK tipik bir tekir kedi. Eğlenceli, yakışıklı, sevgi dolu, iri ve dee tembel. Hem aşık olunası hem de evlenilesi bi erkek yaneee..fakat çok minik bir kusuru var onunda. Hepsi kısırlaştırılmış olmasına karşın, bu operasyon tombalağa vız geldi gibi duruyor. Bir şeye kızdığı, üzüldüğü zaman..ya da kendini yalnız ve arkadaşsız hissettiği zamannnn..ona sevgi göstermede kusur işlendiği zamannn…istemediği bir şey olduğu zamannn…işte o zamannnn, yani her canı istediği zamann ....evin muhtelif noktaları tombalağın sulama faaliyetlerinin odağı haline geliyor. Sulama deyip geçmemek lazım bu arada. Tombalağı gördükten sonra, bu korsan eylem tarzının ne kadar yaratıcılık gerektirdiğini, nasıl hassas bir eşzamanlılıkla gerçekleştirildiğini, işemenin basit bir eylem olmayıp ciddi biçimde teorik bir arka planı olduğunu kavramış oldum..bu da bana tombalağın armağanı diyelim :) Şimdi bir örnek..tombalak eve her hafta temizliğe gelen nevin'i hiç ama hiç sevmiyor. Sevmediği tüm durumlarda yaptığı gibi, o  gün gelip çattığında da kararlı bir biçimde eylemini gerçekleştiriyor. Yer salon. Kapı çalıyor ve ben sabahları 5 de yatan biri olarak 9 da çalan bu kapı ziline zoraki bir ilgi göstererek yerimden kalkıyorummm. Gelen elbette nevin. Bunu sadece ben değil tüm ev ahalisi biliyorrr..bilmekle kalmayıp o gün için kendilerine hazırladıkları en stratejik kaybolma alanlarını da çoktan seçmiş ve oralara yerleşme çabasındalarrr..

Kapı-dingg dongggg bonggggg…zonggggggg……………………………dinggg dongggg bonggggg…

Ben- geldim nevinnnnn..

Sıdıka- aç dolabı aç fındaaa..kapağı kapalı giremiyorum yaaaaa..açsana şu kapağı çabuk hadi yaaaaaa..HADİ DİYORUM YAAAAA……………………..

Maviş- fırını çek fırını çekkkk..kıçım sıkıştı fında yaaaa..çek şu fırını çabuk yaaaa..offffffffffffffff yaaaa hadi yaaaaaaa…………..HADİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİ!!!!!!!!!!

Mustafa- eh be pess yaneee..hala balkonun camını açmamışın fında yaaa..çabuk çabuk..acelem var aç şunu çabuk….HADİ AMAAAAAAAA…………………….

Tombalak- KAÇINNNN KAÇINNNNN ŞEREFSİZLERR ORDUSU SİZİİİİİ.........BEN TEK BAŞIMA MÜCADELE EDERİMMMMM ..HADEEEEE AÇ KAPIYI FINDAAA BEN HAZIRIM ŞEKERRRR!!

Ben-nevinnnn günaydınnn..hoşgeldinzzzzz… ben acık  şurda şeyediymmzzz..zzzzzzzzzz……..bzzzzz…….
………………………….

Nevin-naberr dingoşşşşş nasılsın aman daa iyimisinnnn .. naberr fında ablaaaa

Ben-……………………..hıı..iyiyimzzzz……….zzzzzzz … senzzzzzz?

Nevin- iyiyim valla..dün de şey olduydu da şu olduydu daa…bu olduydu daaa..sora ben dediydiimki deeee, o da dedidiki deeeee..vallaaamıydıdaaaa…jhhehfurghbvdjk…………çmkjhgub…………….Kjcfdıhfoışjbk…………çbojtgbhbn ……………öfbjjjjjjjfdddddbnıru........dfbedgfyrgbv............rkgfuıreaıugfdup……………………fewhjfofegbvgklnbbb………..... knrfgırhn …………..dedimdi ben de iştaaaa…

Ben-aferimmzzz..zzzz..…………bzzzzzzzzzz……….

Nevin 5 dakka sora gelip başıma dikilir veeeee işte o annnnn……..

Nevin- fında ablaaaa tombalak gene şeye şeyetmişş..

Ben- hıı..höööö…YAAAA NEVİN YAAA BU SEN GELİNCE YAPIYO İŞTAA ORAYA BURAYA YAAAAA .. SEN GELİNCE İŞİYO YAAAAA .. BENİM ÇOCUĞUM İŞEMEZ YOKSA YAAAAAAA …….. SENİN YÜZÜNDENNNNN YAAAA ALA ALAAAAAAA  !!!!! ..................

Nevin-ala alaaa napayım yanee..senin oğlun zıçırıksa ben napam yaneeee .. napam haa … napam hööö .. gidem bennn gidem bennnnnnn ....... ühüüüü ........... hüüü …hörjkkkkkk ..hıckkkk .. cızkkkkk ….

Ben-öhöö..yanee sabah sabah böle şeylerle gelme bana diyorum nevin yaaa..bi saat sora gelll, iki saat sora gelll..ne olursan ol gellll..ama şindiii çişle bana gelmeee yaaaaaa ala alaaaaaa…

Nevin- napam yane ben şindi ama yaaaa ühüü hööööö …. hıckkkkzz … hüüüüüüü … gidem bennnn … gidem bennnn…

Ben-ayy yanee git valla istersennnn..yok yanee gitmene gerek yok daaa .. vit da bıt daaaaa .. zıt daaaa … öle iştaaaaa ………………………………………….

Tombalak- git baaaaa..git iştaa daha ne yapam ben sana yaaaa..bırak gitsin fındaaaa ala alaaa…

ben- nereye zıçmış peki….

Nevin-inan abinin kapısınaaa..paltonlardaaa ıslakkk..

Ben-ohhhh..inanın oraya hıı..vay baaa tombalağa bak sennn .. helal len bak nereye zıçmışş .. inan duymasın tek tek yolar valla tombalağı haaa .. tamam tamam silerikkkk …dert etme sennn...

Nevin- şeye dee yapmış.....mıtfaktaki dolapda ıslak sanki .... dermişim …... dedim …. dedim gitti vallaaaaaa … ben içerdeyim ararsan yaneee..

Ben-ZIÇTIĞIMIN TOMBAAĞII GEL LEN BURAYA ŞEREFSİZZ .. MITFAKKK HAAAA ..... BANA HAAAAAAA … SENİ ŞEREFSİZ TOSBAĞAAAAA .. SENİ NAMUSSUZ HERİFFFF .. GEL BURAYAA KAFANI BULUYCAM O ÇİŞEEE GEL DEDİM NERDESİN NNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......KCHJIUOHFIUARBVJÇ.... …… ÇSMVCIOv JDFGEYFGRYWGF ……………..DJFUWRHJUGFBV …………………….DBGRFYBV ……..HIRTTTTTTTTTTTTTTTT..

Evet..tombalak bu yapar..yapar ve ben de onun kafasını o çişe bularım. İkimizde bu konuda son derece kararlı ve tutarlıyız.



MUSTAFA - 2 yaşında

MUSTAFA..canım mustafam yaaa..bugüne dek hiçbir kedide böle güçlü bir mizah duygusu, böle yumuşacık bir zerafet, böle kankacı bir zihniyet, böle titizlik ve temizlikk ve de böleee gereksiz bir neşe hali görmedim açıkcası. Bu kadar özel bir kedi ile bu yaşamımda arkadaş olmaktan ötürü büyük keyif duyuyorummm. Mustafa siyah beyaz renklere sahip, inanılmaz hareketli ve oyuncu, saat başı temizlenir ve asla bıkmaz.. ve gündüz uyuyup gece yaşamayı çok severr .. sabahlara kadar beraber evin içinde köşe kapmaca oynayabildiğiniz bir kedi mustafaaaa .. yer: salon. Ben bişeyler yapmaya çalışıyorum ve Mustafa başımda..

Ben- mıstafa yaaaa..bırak şu ipimiii..elleme yaa ala alaaaa..bak dolancan şindi..ahan da dolandın iştaaa..of yaaaa git yaaaaaa....jjkhrıuvbk.......eçfmırvn …………. slmfe…………

Mıstafaa- yaa ama benle kimse oynamıyo ama yaaaa..aşkolsun fında yaaaa .... şurda ne gözel eğlencez yaneee .. nedir bu ciddiyet nedir bu saçmaaa işlerrr.. nedir yanee nedirrr …. hade oynayalımmm laylay loyyy, loyy loyy layyyyy..hadiiiiii....

Ben-ala alaaa..git dingoyla oyna senn hadeeee..dingo al şunu başımdan yaaaaa…

Dingo- gel bana mıstafaaa..gel olum sana benden başkası hayretmez valla bu saatte…..gel koçummmm..

Mıstafa dingoya yaklaşır..yok yapışırrr..ve bütün titizliğiyle kulağının içine kadar onu yalamaya başlarrr..



Dingo- YAAA NAPIYOSUN YAAAA….İKTİR GİT BAŞIMDAN Bİ YÜZ VERDİKKK ..OKUNU ÇIKARDI OLUM YAAAAA…HNBVWYHEGVBHC ………………. FJGWEYVFBC HWHWJ …………. BXCHJV…… GİT BAAA.... ALSANA SIDIKA ŞUNU BAŞIMDAN YAAAAAAA…

Sıdıka- şu an uygun değilim...yarın gelsin.

Dingo- tombalakkkkk….TOMBİLİKKKKK AL ŞU MISTAFAYI BAŞIMDAN YAAA KOYCAM ŞİMDİ Bİ DENE O OLCEK HAAAA..TOMBİLİKKKKKKKKKKKKKKK..ÇAĞIR ŞUNUUUUU..

Tombilik- tamam yaaaa..gene bana kaldı yaaa..bıktım ama artık..aaaaaa..MISTAFAAAAA GEL BURAYAAAAA…GEL DEDİM LENN HADEEEE..BAK BEN DE VAZGEÇCEM O OLCEK YANEEEE…………….. MISTAFAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

Mıstafa hopbidi hopbidi zıplayarak sevinç içinde tombalağın yanına gelirrrr..önce bir ön sevişme başlarrr..alt alta üst üste derkennn..tombalak mıstafayı kolları arasına alır ve başından kıçına yalamaya başlarrr…VEEE  birden ortalık 
savaş alanına dönerrrrr…ve işte o ann..

Tombalak- ..İKTİR GİT YAAAAAAA MANYAK……NAPIYON YAAA ÖLEEEE SANA DA YARANILMIYO HAAAAA….İKİ SATIR YALAYALIMM DEDİKKK ..OKUNU ÇIKARDIN YAAAA…

Mıstafa- ama tombilikkkk ben çok titizim yaaaa..bakkk iki saat  yalanıyom soraaaa .. kıl yutmaktan gına geliyo vallaaaaa......inanki sende sorun yok..SORUN BENDEE.. .......böhööööö....hööööhıckkkk......kimse beni sevmiyooo ühüüüüüü … FINDAAAAAA … KİMSE BENİ SEVMİYOOOOO … ÜHÜÜÜÜ.....

Ben-yaaa  olur mu öle şey  mıstafacımm..tamam tamam gel yanıma..hadi bak ben de çalışmıycam iştaaa..beraberr şey yapalım hadi gel şekercimmm..kıyamam yaaaa..yazık ama yaaaa..MISTAFAAAAA YAAAAA…

…………… bu süre içinde uyuyanların gürültü patırtıdan bir an gönül gözleri açılır veee…................

Maviş- topu lümpennn..topu gereksizzz!!

Sıdıka- kesinlikle katılıyorum..hepsini salla gitsin…

İnan-valla ben olsamm atmıştım zaten topunu aşaaaaa..

Kardelen-OFFFFF….

Ben-……yatın uyuyun...iyi gecelerrr…iyi uykularrrr..iyi şeylerrr..iyi meylerrr..

Koro- zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz……….!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder