7 Ağustos 2012 Salı

KARDELEN HİNDİSTANA GİDECEK..GİDİYOR..VE HATTA GİTTİİİİİ.



Yirmi yaşında kızınız bir gün gelip öyle sıradan bir şey istermişcesine sanki .. anne şurdan bir bardak su ver der gibi..ben hindistana gitcem! ..derseeee .. ne yapardınız acaba? Bizimki dedi de, şimdi o öyküyü anlatayım bakalımmm.

Aynen yukarıdaki sahne .. yer evin salonu .. telefon çalıyor ve kardelen arıyor.

Kardelen- napan anneeee

Ben- iyiyim sen napannnnnn

Kardelen- ben bişey diycektim .... ben stajı hindistanda yapcammmmmm

Ben- hadi yaaa??

Kardelen- evettt, burada orada staja gitcek arkadaşlar varr..sen de gel hadi dediler..ben de evet dedimmmm..

Ben- neyle gitceksinnn ...hangi paraylaaaa ... kimlerlee..ne zamannnn ………………. OLMAZ!

Kardelen- yaa ben karar verdim..maaş verceklermiş zaten ayrıca para neyin gerekmez.

Ben- OLMAZ!

Kardelen- neden yaaa..gitcem ben.

Ben- nereye gitcen sen yaaa, delimisin nesin..eve gel zaten artıkın, napıyosun hala okulda sen bakayım!!

Kardelen- tamammm … gitcem ben. Hadi görüşürüzzz.

Ben- görüşürüzmüş ... sen görürsün bakalım ... görüşürüz ne len ... kafayı kırmış yaaa !!

Evet ..bu özel telefon konuşmasından sonra akşam evde ahali toplandı. Bir ergen, bir menapoz, biir andrapoz, bir köpek ve dört kedi meclisi kuruldu. Konu: Hindistan. Yer salon.

Kardelen- babaaaaa ben hindistanda staj yapcammmm

İnan- aaaaa ne güzelll nerden çıktı bu??

Kardelen- öle işte birden bire olduuu

Ben- birdenbire ne demek yaaa .. kimle gitcennnn, neyle gitcenn, nası gitcennnn, neden gitcennnn ….ljehffru rıgvioreü ………….jdkeoıefu ivprjfıbgvv ...........bfyuwefbc ...vcjfwccwjnşceıocc ………………… OLMAZ!

Kardelen-arkadaşlarımla gitcem iştaaa

İnan-aaaa ne güzellll, ben de geleyim mi karduuuu

Ben-topunuz kafayı yemişiniz vallaaaa..al birini vur ŞEYİNEE ...YOK ÖLE DEĞİLDİ BU ..al birini …..VUR İKİSİNİ …. AA NE GÜZEL FİKİR OLDU YAAA ..evet evet ..VUR İKİSİNİ … AAA  NE GÜZEL OLDUUUUU..

İnan- niye öle diyosun fundaaa....bak çocuğun bilgisi, görgüsü, şuyu buyu..ıvırı zıvırı..tırıvı vırıvı artcakkk ..ne güzel yaaaaa.

Ben- (içimden) VUR İİKİSİNİ..VUR İKİSİNİ..VUR GİTSİN İKİSİNİİİİ….

Kardelen- baba yaaa yarın başvuruyorum tamam mı?

İnan- başvur yaaa ..ne güzel yaaaa ..aferim yaaaaa..

Ben- (dışımdan)VUR YAAAA..VUR YAAAAA..VUR GİTSİN YAAAAAAAAAAAAAAAA …. NE GÜZEL YAAAAAAAAAA....
…………………………………………………………..

ERTESİ GÜN KARDELENİN HİNDİSTANA GİDİŞİ KESİNLEŞTİ. Bir gecede nasıl kesinleşti demeyin.."aaa ne güzel yaaaa" … cümlesi her şeyi bitirdi diyeyim ben. Hazırlıklar yapılacak elbet, kolay mı öle hindistana gitmek. Önce vize neyin alıncak..sora aşı neyin oluncakkk..aa aşı da ne demeyin. Çok önemli bir konu bu. Bakın şimdi, yer salon. Konu aşı. İnan akşam eve elinde bi listeyle geldi ve anlatıyor.

İnan- kardelen bak bu aşı listen kısım. Gel bi anlatayım şunu sana.

Ben-ne aşısı??

İnan- şöleee aşııı....hindistanda onaltı çeşit hastalık varmışş .. sarılıkkk, sarı hummaaa, SITMAAA...sjbnchbdb. hbcwwcb ….. jcbnhb….

Ben-HÖÖ??..........GİTMEYCEK!

İnan-  hbhblvnkjjn……….jvfkjjkbvjknb……ndvnerhuhcnv………hjfhbblvk……..ncdjfhbvlc..

Ben- GİTMEYCEK DEDİMMM!

İNAN- işte bunlar için aşı olması lazım..ama aşıların da yan etkisi var yaneee bir yandan da..

Ben- KİMSE Bİ YERE GİTMEYCEKKKK!!!!! SEN DE SUS ARTIK NE BU YAAAAAAAA.....MANYAKMISINIZ NESİNİZZZ…BRGŞEBİN ………….NBDJBBBNNNU…………..fwrggggbAE..

Kardelen- bana bişey olmazzzzz….

İnan- olmaz da yine de sen aşılarını ol güzel kısım emi…

Ben- HÖÖÖ..TÜRK BUNLAR..KESİN BELLİ OLDU BUNLARIN SOYU KÖKÜNE KADAR TÜRK..HİÇ KARIŞMAMIŞLAR ŞU KOCA MEZOPOTAMYA TOPRAKLARINDA ON BİNLERCE YILDA BEE PUHHH OLSUN SİZE BAAAAA…PUHHHHH!!!

İNAN- niye öle diyosun funda yaa bu olağan bir şey. Her coğrafyanın mikrobu..faunasıııı…florasııııı soracımaaa şeysi farklı..normaL yani bu aşı işleri güzelcim.

Ben- yaa kafayı mı yediniz hep beraber yaa ....nereye giderken biz aşı oldukkkk da bu normal oldu şindii

İnan- ee bize de aynı şey olmuyo mu ..batıdan gelenler hani ishal oluyo yaa..aynısı iştaa

Ben- YAAA ..İKTİRİN GİDİN YAAAA ..AYNISIYMIŞŞ CIK CIKK .. KURBAN OLSUN O BATIDAKİ BENİM MİKROBUMAA, FAUNAMAA ..FLORAMAAAA..ŞEYİ,MEEE..

İnan- olsun tabeee..

Ben- onlar kurban olsunnn..AMA BEN KISIMI KURBAN ETMEM ELİN ŞEYSİNEE…..GİTMEYCEKK!!

O gece aşı programı da netleşti. Olayın gerçekliği arttıkça aldı bizi bir panik. Nerede kalcak şimdi bunlar paniği. Ön sorulara ve çalışmalara başlandı tabe hemen. Yer salon. Konu: kalıncak yer mevzuu.

Ben- nerde kalcak bunlar..öle dımdızlak gidilir mi elin yerine..sana söylüyorum inannn..duydun mu sorumu haa…DUYDUN MUUUUU  HUUUUUU!!!

İnan- fundacım panik yapma..artık internet çağındayız. Ben internette kiralık ev bulurum çocuklara. Öle ortada bırakırmıyız yaa ayıp ediyosun bakk..:(

Kardelen- bulunur yaaa..

Ben- internet mi?? Saçmalama inan internetten ev mi kiralanır yaa tee hindistandan..YAAA SİZ İYİCE UÇTUNUZ VALLAAAA İNANMIYORUM YAAAA..

İnan- neden olmasın funda..bak şimdi ben gugılörtden bakcam pune ye..ordaki kiralık evleri bulcammm..sora da şıp diye kiralıycam iştaa..

Kardelen- heyy yaşa babaaa..

Ben- (içimden) VUR GİTSİN YAAA..NE DÜŞÜNÜYOSUN İŞTE VUR BİTSİN YANEEEE…

İnan- (içinden) bulamazsak zıtçık haaa..bu karı yer bitirir beni valaa..alamm bana yardım et nolurrrr…

Biz- (dışımızdan) ee..hadi bakalım hayırlısı artık..ne diyelim..

İnan internette ev ararken bir yandan da vize işleri yapılacaktı. Bu kaçınılmaz işi de halledebilirsek işlerin neredeyse yarısı çözülmüş olacaktı özetle. Neden yarısı derseniz şundan diycem. Diğer yarısı kardelenin kişisel hazırlık, bavul işleri ve vb faaliyetlerinden oluşuyordu çünkü. En önemli konumuz da elbette hijyen ve sinekten korunma konusuydu. Yine yer salon. Konu: hijyen malzemeleri..cibinlik..ve tırıvırı şeyler.

Ben- inan..bak şindi. Bu kıs orda sinekten nasıl koruncak..cibinlik ve sinek kovar şeyleriyle demi. Bunları almamız lazım ki orda telef olmasın ilk günler…DEMİ!

İnan- yaa funda abartma canım yaa..gittiğinde alır bunları ne var yanee..orası kerbela mı alaşkına yaaa..

Ben- yaa ne rahat adamsın sen yaaa..hem sakın sivrisineklerce sokulma diyosun..hem de orda bulur nolcak diyosun..ÇİFT KİŞİLİKLİMİSİN SEN YAAA ANLAMADIM GİTTİ BAKKK!!

İnan- yaa diyorum ki yane orda da bulur..yanına yük olmasın bunlar..diyorum benn. Ayrıca doldurma kısın bavulunu öle ıvır zıvırla..biliyorum ben şimdi senin napcağınııı..

Ben- napcakmışım ben??

İnan- o lazım bu lazım şu lazım deyip deyip tıkcaksın bavula..bilmiyomuyuz biz birbirimizi yaa bunca yıldır ala alaaaa…

Ben- ben hiç de öle biri değilim bi keremmm..ben hindistana gidenlerin yazılarını okudum dün..bak liste yaptım. Ne gerekiyormuş çıkardım işte. Okuyorum..DİNLİYOMUSUN SEN BENİİ!! EN SON NE DEDİM Dİ BENN??

İnan- liste yaptıydım dedin..funda!

Ben- iyi..tamam dinlemişin. Bak okuyorum şindi.

Ben-      Kağıt sabun

İnan-o ne yaaa..sabun yok mu o memlekette ala alaaa..

Ben-      El dezenfektanı..bunu  sen bul inan.
             Cibinlik
             Sinek kovucu sprey..bu cilt için ama.
             Sinek kovucu sprey..bu kumaşlar için olcek.

İnan-yaa saçmalama ama yaaaaa..

Ben-      Su dezenfektanı
             her şeyi yıkayan şampuan.. saç, çamaşır, bulaşık .. 
             herşeyi yıkayabiliyo bunla.
             Seyahat tipi kullan at suluk

İnan- orda pet su yok mu..çok saçma yane bu şimdiii..

Ben-      Kağıt çarşaf..kullansın kullansın atsın yane.
      Yastık kılıfı ve bir dene kumaş çarşaf
      Peştamal havlu..çabuk kurusun diye böle.
      İlaçlar.. fenistil, ağrı kesici, vitaminler, antibiyotik,                     
      sargı bezi, gghgjjrt ... jjhkhjkşkllllllydrx ….
      Tuvalette ayakta işeme kabı .... yeni gördüm çok                           
      işlevsel bişi bak bu..

İnan- höö?? Anlamadım o ne ki??

Ben- böle tutuyosun huni gibin..ayakta yane, oturmana gerek kalmıyo. Çişini yapıyosun, o da ordan gidiyo işta. Boşver sen, bu çok lazım karışma.

İnan-offfffffffffff….of funda yaaaa..

Ben- ne kaldı bakayım..haaa bi de şey lasım, bunları neye koycaz?

İnan- tır tutalım..ne dersin?

Ben- ??.........çok saçma..çok saçma yane.

İnan- iyi..hayırlısı olsun.

Ben- evet öle..hayırlısı olsun.

Malzeme meselesini de böylece hallettik aramızda. Ben liste yaptım, oldu. Ama bu listeyi hayata geçirmek öle kolay olmadı işte. Neden. Çünkü mesela cibinlik mevzusu beni çok yordu. İnternette baktığım cibinlikler genellikle gerdek gecesi fantezilerine uygun biçimde tasarlanmıştı. Allı pullu payetli..bi de şey var, bunlar hep tepeden asılıyo. Ben düşündüm ki, nasıl asacak bu çocuk her gittiği yerde bunu tavana..dedim ve asılmayan cibinlik aramaya başladım. Buldum da valla, helal olsun bana. Cibinliğin siparişini verdim ve eve geldi. 

Kardelen heyecanla çük kadar bir torbaya konmuş cibinliğin torbasını açtığında, cibinlik salonun ortasına yaydan çıkmış ok gibin fırladı ve kendiliğinden şekil alarak halının üstüne yerleşti..bu çok etkileyici gösterinin en acaip yanı, cibinliği tekrar katlayıp torbasına sokamayışımız oldu. İki üniversiteli kadın, üstelik tasarımcı iki kadın..daha da üstelik elleri yetenekli iki kadın bi cibinliği ıvırıp kıvırıp yerine koyamadık..Bir hafta süren çalışmalarımızdan sonra, bu cibinliğin anca 69 pozisyonu verilerek torbaya tıkışabildiğini öğrenmek çok eğitici oldu.

Bir de kağıt çarşaf meselesi var. Bilmeyenlere söyleyeyim ki, bu kağıt çarşaf çok nadide bir ürün. Bulunmuyor ve bilinmiyor. Ben yine internet çalışmalarım ile kağıt çarşafın kaynağına eriştim. Teee konyadaki organize sanayide bi fabrikada çıktı namussuz çarşaf. Sahne:salon, konu:benim fabrikayla telefon konuşmam.

Ben- alooo beyefendi merabaa..ben şey için aramıştım da .. kağıt çarşaf üretiyomuşsunuz diye gördüydüm internetteee

Beyefendi-evet

Ben-bana lazımdı da..kısım hindistana gitcek de, onun yanına vermek istiyodum da. Malum orda su neyin bulamazsa çocuk yıkayamaz dediydim dee..aceba bana satarmısınız kağıt çarşaf?

Beyefendi- satarız. Bi koli yeter mi?

Ben- kaç dene var bi kolide?

Beyefendi- 170 dene hanfendicim.

Ben- çüşşş..pardon size demedim di..o bana çok gelir ama..napsak napsak aceba?

Beyefendi- valla biz koliyle satıyoruz hanfendi..kullansın kullansın atsın çocuk işte. Zaten bi koli de vermiyoruz ya..işiniz görülsün maksat.

Ben- ayyy çokk teşekkür ederimmm..vallla ne kadar incesiniz beyfendicimm..ama tabee sorun şu ki ben onun yanına 170 dene çarşaf verirsem, eşim beni o 170 çarşafa sarıp ege denizinin engin sularına bırakır valla..aceba bir şey yapamazmıyız lütfen desemmm..allah rızası için diye eklesemmm…size hayır duası etceğimi de söylesemm….

Beyefendi-………………………

Ben- YAA NEDİR YAAA ALTI ÜSTÜ Bİ KAÇ ÇARŞAF İSTİYORUM ALAA ALAAAA..VERSEN NOLUR YANEE SENİN DE ÇOCUĞUN YOK MU, SEN DE BABA DEĞİLMİSİNNN..AYIPTIR YANEEE..ŞURDA DİLENİP DURUYORUM…. NEDİR Kİ ALTI ÜSTÜ ÇARŞAF YAAA ALA …… ALAAAA ……….. JKHGOIUHIŞN ………….. JVNJWHRUBVB …….

Beyefendi- tamam hanfendi..kaç dene lazımdı?

Ben- 10 dene yeter… Nasıl ödenecek?

Beyefendi- bilmem

Ben- havale olur mu?

Beyefendi- 13 lira yollayın o zaman..olur.

Ben- 50 yollarım..nedir ki.. alah razı olsun.

Beyefendi- olsun bakalım.

Evet..çarşaflar geldi..ve beyefendi beni arayıp üründen memnun kalıp kalmadığımı bilem sordu. Yurdum insanı işte, ne güzel anlaşıyor insan kendi toprağında : )

Malzemelerin temini ile  ilgili deneyimler böyle. İnan da ilaçlar ve sinek kovucular ile ilgili faslı tamamladı ve bi 50 parça da o eve getirdi. Böylelikle tırımızı doldurmaya yetecek kadar malzeme biriktirmiş olduk. Tabiki hiç sözünü etmediğimiz şeyler de var bu arada..mesela hindistanda ne giyilir..omzu açmak olmuyo ama internetteki fotolarda tüm teyzelerin göbeği açıkta dedi kardelen. Bunu görünce, biz de kardelenin bütün kıyafetlerinin omzunu kapattık..göbeklerini açtıkkk. Çok çekici olduklarını söylemem gerek: ) Bu süreçte, inanın hindistanda kardelen için bulduğu çeşit çeşit villaya da söyleyecek söz bulamadığım için o konuyu kapatıyorummm.

Şimdi gelelim işin valiz kısmına. Tüm bu şeyleri alacak şeyin adı bir valiz olamaz herhalde. O Nedenle bundan sonra valiz yerine tır sözcüğünü kullanmaya devam edeceğim. Kardelene uygun bir tır bulmak çok zor iş, çünkü o sadece bir tır değil, aynı zamanda sırtda taşınacak bir tır derdinde. Bu durumda yapılacak tek şey kalıyor, böyle bir tır yaratmak. Bir hafta sonu aklımıza bir yer geldi. Yeni açılan bir spor mağazasına gidip, bu tırı orada arayabilirdik. Bu mağazanın reklamı o kadar ki, neredeyse gergedan eğeri bile bulabileceğimize inanmıştık. Mağaza koca bir ambar gibiydi..yüksek reyonlar, istiflenmiş malzemeler ıvır zıvır..biz aradığımıza uygun bir tır bulduk bulmasına ama eve gelince, bizim malzemelerimiz için bunun ancak bir kamyonet olduğu ortaya çıktı. Yer, kardelenin odası. Konu: çantaya sığmak.

Kardelen- annee hadi gel çantayı hazırlayalım.

Ben- alam..hadi hayırlısı..

kardelen- bak şimdi..ben neler aldım aceba çok mu anne yaaa..şu pantolonlarımıı, şu eteklerimi, şu ayakkabılarımııı, sora şu tokalarımııı, bir de şu takılarımııı……şu şeylerimi bu şeylerimiiiii..SIĞCAK MI?

Ben- sığar sığar…ordan bana bi torba bi de elektrik süpürgesi getir bakem.

Kardelen- napcannn?

Ben- getir sen..bak şimdi bütün giysileri torbaya tıkıp, elektrik süpürgesiyle havasını alcam..olcek sana çük kadar bişey bu dağğ gibin şeyler.

Kardelen- hadi yaaaa..heyyy aslansın anneeee.

Ben- ne demek ne demek…her şey kısım için .

Torbanın havasını çektik çekmesine.deee..torba küçüldü küçülmesine deee ama bir anda torba oldu 50 kiloluk bir taş. Bu taşı çantaya koyduk…diğer taşları da ekleyince bir anda kardelenin odasında yerde kasis oluştu. Oraya hemen bir –dikkat kasis var- tabelası ekleyip aldım inanın yanında soluğu. Yer salon. Konu;tır

Ben- inan..bak şimdi biz kardelenin tırını yerleştirdik di..

İnan- aaa çok iyi yapmışınız.

Ben- evet evet..o iş bitti..de…..

İnan- eeee??

Ben- şey oldu..biraz ağır sanki.

İnan- nolcak ki, sırta koyunca taşınır o yaaa..

Ben- yok öle değil..kardelen için bence çok ağır oldu o.

İnan- yaa funda taşır diyorum..zaten ne kadar taşıycak ki hava alanından hava alanına.

Ben- hmm..evet de..sen bi gelsene içeri.

İnan- off funda yaaaa..taam geldim.

İnan tıra atletik edayla yaklaşarak elini attı…sapından tuttu ve kaldırmaya niyet ettiği an..işte o annnn.

İnan- BU NE YAAAAA..NAPTINIZ SİZ BUNA YAAA. KISIM BÖLE GİDİLMEZZ. SEN Bİ TEKERLEKLİ BAVULA GEÇ.

Kardelen-GEÇMEMM..BUNLA GİTCEM BEN.

İnan-kısım bak bu çok ağır yaaa..hadi güzel kısım sana bi tekerlekli bavul yapalım bak ne kolay olcek.

Kardelen- HAYIR!

Ben- yaa kısım laf dinlesene..zaten sırtın sakat bi de bu çanta manyakmısın yaaaa…

Kardelen- HAYIR DEDİM!

İnan- AAAA NE YAPARSAN YAP YAAA..LAF DİNLEMEZ SÖZ DİNLEMEZZ..BIRAK YAA FUNDA GİTSİN GÖRSÜN ALA ALAAAAA..BURAYA NOLDU BÖLEEE..-DİKKAT KASİS VAR- NE YAAAA??

Ben- uyarı iştaa..kasis var uyarısı. Kasis olduydu burada az önce..o açıdan…

İnan- ??......hayırlısı olsun o zaman.....ben tuvalete gidiyorum..ne haliniz varsa görün………

Ben- ağlıycak..

Kardelen- kesin..

Biz- İNANNNNN..HADİ GEL YEMEK YİYCEZZ..

İnan- geliyorumm..hüüü..başlayın siz..hıckkk..

Kardelen ve ben- off yaaaa..off inan yaaa..tamam hadi bekliyoruz..

İnan- ……………..

Herkes gerginliğini farklı biçimlerde yaşar..inanın ki de böle işte. Hazır ağlama faslına geçmişken, havaalanına gidişimizi de yazayım bari. Tırımızı arabaya yükleyip hep birlikte yola çıktık..arabada gerekli gereksiz yaptığımız uyarılar korosu eşliğinde havaalanına vardık. Tırı inanın omzuna yükleyip uçak şirketinin önüne geldik. Tırımızı kadının pörtlemiş gözleri eşliğinde ve ilave bagaj ücreti ile verdikten soraaa..işte o annnn..yer, havaalanı..konu: vedalaşma anları..

İnan- eeee kardu, baya baya gidiyosun yaaa

Kardelen- evet yaa oldu valla inanamıyorum hala

Ben- oldu valla…hayret yane..

İnan- bizi habersiz bırakma emi kısım..

Kardelen- yaa tamam baba, ne oldu öle gözlerin doldu yine??

İnan- gözüme toz kaçtıydı sanırsamdı......yok bişey ala alaaaaa..

Ben- kesin ağlıycak..

Kardelen- kesin..

İnan- hüüüü..hıckk ühüüüüü….:(

Kardelen- yaaa baba giderayak yapma şunu ala alaaa

ben- napıyosun inan yaaa..alamm bana sabır verrr!!

İnan- ne var yaaa..toz dedim..toz tozzz..

Kardelen ve ben- iyi..

Kısımızı gümrük kapısından geçirdik. Zor bir anmış meğersem harbiden. İlk kez ayrılınca böyle oluyormuş demek ki. Onu gözden kaybedene kadar izledikten sonra verdik el ele ve dışarı çıktık. Yer otopark. Konu..inannn, öğreten adam..

İnan- hüüü hıckkkkk .. snıffff .. şörkkkk …..ühüüüüüüüüü….

Ben- yuh yaaa, yeter ama yaaaaa

İnan- yetmezzzz.......yetmezzzzzz....ben evde banyoda da ağladıydım kesmedi........yetmiyo iştaaaaaa....… ühühüüüü .. sörfkkkkk ….

Ben- ağla o zaman..ağla bitsin valla içim şişti haaaa..o zaman niye yolladın kısı be adam hayret bişeyyy!!

İnan- öğrensin diyeeee .. hückkkkk…şörkkkkk .. ühüüüüüüüü .........................

Ben- yaa geç yana ben süreyim arabayı yaaa..salya sümük batırdın her yanı zaten offff…

İnan- ben sürerim..

Ben- iyi..sus ve sür o zaman!!

İnan- tamam…..hıckkk..
……………………………………………………………………

İşte bu maceranın ilk kısmı böyleee..devamı da var elbette ama o ayrı bir yazının konusu olarak hazırlanıyor. Hayırlısı diyelim miii..diyelim bakalım. Hadi hayırlısı:)

7 ağustos Salı 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder